ZETOR 3340
: 21 wrz 2015, 20:48
W nawiązaniu do wątku o kabinach 
Zetor 3340 ściągnięty z USA z przebiegiem kilkuset Mth, bez kabiny (tylko rama ochronna). Do kompletu dokupiłem tura z innego ciągnika produkcji kanadyjskiej i dołożyłem wyciągarkę WARN-a hydraulika.
Z założenia ciągnik miał być do jazdy po lesie i pracy z rębakiem. Do tego dorobiłem sterowanie gazem z tylnego błotnika oraz sygnalizację zaniku ciśnienia oleju i wzrostu temperatury. Chodziło mi o zabezpieczenie się podczas pracy z rębakiem- maszyna idzie na obrotach, działa się z tyłu, hałasuje silnik i rębak, nie kontroluje się tego się dzieje ze sprzętem. Głupia, przypadkowa awaria osprzętu i można spieprzyć silnik. Oprócz standardowej kontrolki od ciśnienia oleju jest manometr podłączony elastycznym wężem- zawsze coś może strzelić. Syrenę albo błysk koguta z tyłu kabiny jakoś się zauważy.
Wykonałem taki układ na odrębnych czujnikach ciśnienia oleju oraz temperatury głowicy:




Działa nawet
Na fotkach widać także zbiorniczek do świecy płomieniowej.
Dołożyłem uniwersalny miernik temperatury z dwóch czujników (na chłodnicy oraz kolektorze wodnym przed termostatem):


Weryfikuje także napięcie ładowania.
Do pracy z turem dorobiłem obciążnik na tył:


Trochę fotek z opisem: http://jarekstryszawa13.w.interiowo.pl/ ... _3340.html
Zetor 3340 ściągnięty z USA z przebiegiem kilkuset Mth, bez kabiny (tylko rama ochronna). Do kompletu dokupiłem tura z innego ciągnika produkcji kanadyjskiej i dołożyłem wyciągarkę WARN-a hydraulika.
Z założenia ciągnik miał być do jazdy po lesie i pracy z rębakiem. Do tego dorobiłem sterowanie gazem z tylnego błotnika oraz sygnalizację zaniku ciśnienia oleju i wzrostu temperatury. Chodziło mi o zabezpieczenie się podczas pracy z rębakiem- maszyna idzie na obrotach, działa się z tyłu, hałasuje silnik i rębak, nie kontroluje się tego się dzieje ze sprzętem. Głupia, przypadkowa awaria osprzętu i można spieprzyć silnik. Oprócz standardowej kontrolki od ciśnienia oleju jest manometr podłączony elastycznym wężem- zawsze coś może strzelić. Syrenę albo błysk koguta z tyłu kabiny jakoś się zauważy.
Wykonałem taki układ na odrębnych czujnikach ciśnienia oleju oraz temperatury głowicy:




Działa nawet
Dołożyłem uniwersalny miernik temperatury z dwóch czujników (na chłodnicy oraz kolektorze wodnym przed termostatem):


Weryfikuje także napięcie ładowania.
Do pracy z turem dorobiłem obciążnik na tył:


Trochę fotek z opisem: http://jarekstryszawa13.w.interiowo.pl/ ... _3340.html