petra pisze:Jak dla mnie najważniejsza jest skrzynia biegów z tylnym mostem czyli... jak to nazwać??
Już myślałem, że to chodzi o zwolnice, a to faktycznie jak tylny most z mechanizmem różnicowym + blokada.
Zewnętrznie:
Przy zakupie lakier albo oryginał, a jak odmalowany to patrz czy szlifowany ze starego lakieru, a nie tylko pryskany po całości i dołki na ubytkach lakieru.
Jeśli felgo odmalowane to czy ze ściąganiem opon czy pryskane też po oponach...
Jak silnik myty, a zapewne myty to może po kilku godzinach ciężkiej pracy wyjść gdzie cieknie. Na teście nie wyjdzie.
Wysokość bieżnika opon i czy nie spękane ze starości (głównie na bokach). Patrz na rocznik na oponach, ale może być nabity rocznik bieżnikowania.
Sam rocznik traktorka jest bity na rancie felgi. Podobno są 3 cyfry: M YY (M-miesiąc, YY rocznik) np. 6 98 to czerwiec 1998. Ale koła mogą być zamieniane bo traktorki płyną w kontenerze z odkręconymi kołami.
Fotel - stan obicia ze skaju i czy blacha siedziska nie zardzewiała...
Czy są wszystkie gałki na dźwigniach, klosze lamp, śruby itp.
W jakim stanie komin i kolektor wydechowy.
Czy silnik i korpus malowany - niby malowane są po remontach, ale jak pryśnięte po przewodach i rozruszniku to kiepski to remont był.
Czy ślady na łbach śrub po kiepskim odkręcaniu?
Poziomy oleju i płyny chłodniczego.
Sprawdź stan przewodów gumowych i chłodnicy!!!
Czy w oleju jest maź od płyny chłodniczego lub w płynie tłuste plamy.
Działanie:
Pierwsze uruchomienie na zimno. Czy działają świece żarowe? Czy długo kręci? Moja stara Suze zakręci z 3 obroty wałem i pali.
Czy i po jakim czasie gasną lampki od ciśnienia oleju i ładowania akumulatora?
Drugie i kolejne bez grzania świec.
Jak kręci rozrusznik, jak zazębia się bendiks?
Po rozgrzaniu:
Czy dymi z komina? Na czarno (duża dawka ON) , niebiesko (bierze olej), biało (woda)?
Jakieś niepokojące dogłosy: od silnika, alternatora, pompy wody.
Czy wchodzą wszystkie biegi?
Czy działa reduktor przełożeń?
Podnośnik, blokada to wiesz.
Sprzęgło: Jak bierze? Czy wyje, a przestaje po wciśnięciu?
Układ kierowniczy.
Elektryka.
Czy działa licznik mth...
Tylko u niektórych można wypróbować sprzęt w ciężkich warunkach czyli po zapięciu osprzętu.
Przebieg 800 mth ... To chyba tak jak ze sprowadzanymi dieslami z zagranicy od handlarzy. Przebieg 160 tys. Niby jeździł tylko stary Niemiec, a najczęściej Niemka i to nie paląca i tylko do kościoła. Tylko do tego nie kupuje się diesla.
Mocy nie sprawdzisz bo to tylko na hamowni. A jak podepniesz maszyny to poczujesz różnicę 19 a 24KM? Nie wiadomo ile koników zostało.
Ewentualnie jak pozwolą to na zagrzanym sprawdzić ciśnienie sprężania i przeliczyć na stopień sprężania tylko pewnie nie będzie wiadomo ile ma mieć...
Czyli brać tam, gdzie jest pisemna gwarancja. Ja dostałem 1 m-c. Można próbować wziąć na czasokres lub ilość mth np. 1 m-c lub 100mth. Mth lepsze, ale może się okazać, że robisz 10mth na miesiąc i nie dadzą gwarancji na równowartość okresu 10 m-cy.
Z tego co wyczytałem jeden z kolegów z forum sprowadza, a drugi może pomóc w zakupie z firmy sprowadzającej. Kilka zaufanych firm też podano.