Strona 1 z 1
Michu Bulltra B1-16
: 03 gru 2017, 21:30
autor: Michu
Witam
Zaczne od tego ze pojawiłem się na forum w mało profesjonalny sposób - za co przepraszam , ale już to naprawiam
Witam Wszystkich Forumowiczów.
Moje miejsce zamieszkania to miejscowość Kwidzyn w województwie Pomorskim
Posiadam mały traktorek Kubota Bulltra B1-16 od ok roku czasu.
z traktora jestem zadowolony , mały , zwinny , napęd na cztery koła - ekstra
do traktora posiadam glebogryzarke o szerokości 1,3 metra , pług dwuskibowy, kosiarke bijakową o szerokości 1,25 metra
z rzeczy jakie przy nim zrobiłem do tej pory to wymiana oleju w silniku oczywiście z filtrem (zamiennik kupiłem bez problemu ), filtr paliwa , czyszczenie filtra powietrza
a modyfikacje to trzypunktowe zawiesie tylne i dociążenie przodu.
z obszarów mniej pozytywnych to sterowanie podnośnikiem , łącznie z siłownikiem na jednym ramieniu i jak do tej pory nie było wiekszych problemów tak teraz sie pojawił - podnośnik aktualnie nie działa
Re: Michu Bulltra B1-16
: 03 gru 2017, 21:45
autor: amigorm1976
Witamy.
Spróbuj rozpiąć wtyczki od podnośnika i przeczyść styki. U mnie pomogło.
Re: Michu Bulltra B1-16
: 03 gru 2017, 23:22
autor: k_sit
Zaczął bym pod maską jest bezpiecznik na bialo-czerwonym przewodzie taki szklany . Po sprawdzaj połączenie i czy masz na nim napięcie . Dalej jak Mariusz radzi przeczyść styki przy cewkach . Ogólnie wstaw zdjęcia używając zewnętrznego portalu i kopiując link . Jaki masz sterownik ?. Ten bezpiecznik rurkowy szklany 10 A możesz zastosować zamiennik gniazda na typ samochodowy 10A ,bo podejrzewam jego .
Re: Michu Bulltra B1-16
: 04 gru 2017, 21:29
autor: Michu
może opisze dotychczasowe działania:
przestał działac podnośnik , łącznie z tym siłownikiem dodatkowym na ramieniu
przełączająć pokrętła na panelu i regulując dzwignia od podnoszenia nie ma żadnej reakcji
no i nie słychać aby pompa łapała jakieś obciążenie
zacząłem od przeczyszczenia wszystkich połączeń które zidentyfikowałem a były to:
przewód do potencjometru od dzwigni podnoszenia,
przewód od potencjometru umieszczonego na ramieniu podnośnika
przewód od elektrozawru uruchamiającego dodatkowy siłownik na ramieniu - tak mi sie przynajmniej wydaje
przewód od jednego elektrozaworu
przewód od drugiego elektrozaworu
przewód dochodzący do czarnej puszeczki (nie wiem co to jest)
przewód dwużyłowy idący od silnika - wydaje mi sie ze jest to zasilanie całego sterownika
przewód jednożyłowy wychodzący z wiązki idącej też od silnika - nie wiem co to jest
oczywiście cały opis jaki przedstawiam to moje przypuszczenia wiec mogę się mylić
tak jak napisałem sprawdziłem wszystkie połacznienia i nic się nie zmieniło
ale co jest ciekawe - jak odłącze wtyczke idącą od silnika do sterownika (nazwijmy ją zasilającą ) i podepne 12V bezpośrednio z akumulatora do sterowania (na jedeną żyłę) to działa ten dodatkowy siłownik na ramieniu podnośnika i jak dojdzie na maxa (moge sterować pokrętłem na panelu) to słychac obciązenie silnika - czyli pompa pracuje , siłownik działa ale to tylko jak podam zasilanie z zewnątrz , no a niestety podnośnik nie reaguje , no może tylko tak delikatnie drygnie
moje wnioski - coś tam z tym sterowaniem lub tak jak teraz Kolega napisał z zasilaniem , ale oglądałe tam dokłądnie i bezpiecznika żadnego nie widać (kurczaki , gdzie on dokładnie jest?) dodam ze traktor w oryginale i nic tam przerabiane nie było
ale tak czy inaczej podnośnik nie działa - i to pierwszy problem
myśle może te dwa elektrozawory (te jednakowe) wyzwole ręcznie (oczywiście wczesniej pozdejmowałe cewki i wyczyściłem rdzenie)
podłączyłem 12V słychać ze elektrozawory dziąłają , tyle ze jak odpale traktor i je wyzwalam to nic sie niedzieje , no chyba ze trzeba wyzwolić je na raz - tego nie wiem
ale pytanie czy to są elektrozawory własnie od podnośnika ?
wiem ze rdzenie zewnętrzne są stałe , a tłoczek w środku działa przyciągany przez rdzeń elektromagnesu - to rozebrałem
ale co tam się dzieje dalej , bo kanał malutki i nie możliwe ze to główny przepływ oleju do podnośnika , wiec domyślam sie ze to sterowanie zaworu ciśnieniowego i to ten co można wykręcić z tyłu
no wszysto wygląda dobrze,
ale własnie jak pisałem czy to są te elektrozawory od podnośnika ?
stan oleju w podnośniku - czy w skrzyni i podnośniku jest ten sam olej?
czy bagnet pod siedzeniem to stan oleju w podnośniku?
a może gdzieś jakiś kanał sie przypchnął
no i właśnie czuje ze to jest mój drugi problem
co prawda za bardzo nie wierze że "na raz pada zasilanie i wysiada coś w hydraulice"
ja już troche czasu spędziałem nad tym problemem, w końcu siedze wieczorem i myśle może jakieś forum - tu widzę jest Krzysztof , no szacun za manewry modyfikacje które robiłeś , wiec wbiłem sie szybko i napisałem , Krzysztofie nie jestem handlarzem i za bardzo za nimi nie przepadam
oczywiście inni Forumowicze też wymiatają - widzę ze są tu Osoby co naprawde mają wiedze i pomysły
wikec ale proszę o pomoc
jakieś forki wrzucę jak tylko porobie i ogarnę jakiś serwer zewnętrzny i podłacze linki
pozdrawiam
M
Re: Michu Bulltra B1-16
: 04 gru 2017, 22:10
autor: Michu
Re: Michu Bulltra B1-16
: 04 gru 2017, 22:21
autor: Michu
Re: Michu Bulltra B1-16
: 04 gru 2017, 22:32
autor: k_sit
Witaj ok ale juź się kiedyś nadziałem i teraz wybieram dystans . Bezpiecznik są w przedziale silnikowym w okolicy pompy wtryskowej , by najmniej jest tak u mnie .Mam zamiar trochę zmodyfikować instalację i zamontować zwykłe samochodowe. Masz namiar do mnie to wal śmiało postaram ci odpowiedzieć na temat tych zaworów . Pamiętaj iż ważna jest biegunowość cewek .