Strona 1 z 1

Yanmar PowerShift - wiedza problemy porady

: 20 gru 2016, 16:36
autor: erenhardt
Ciekawostka. Powershift znany jest nie tylko z tego ze jest bardzo wygodny w użyciu ale również pancerny. Tutaj filmik gościa któremu udało się coś zepsuć.

Pytanie do znawców tematu co może być przyczyną? Czy powershift zasilany jest olejem hydraulicznym?

Yanmar PowerShift - wiedza problemy porady

: 20 gru 2016, 22:31
autor: k_sit
Podejrzewam zapchanie filtrów . Ewentualnie uszkodzenie sprzęgieł olejowych wew skrzyni lub rozdzielacza sterującego . Pompa widać tłoczy olej bo ciągnik przygasa podczas podnoszenia .

Yanmar PowerShift - wiedza problemy porady

: 21 gru 2016, 17:14
autor: piotrbpm
Znawcą nie jestem ale widać jak na dłoni że poleciała główna tarcza (sucha) sprzęgła .Po czym to poznać a no po tym że operator zadał jazdę ale ma też napęd na WOM ,w momencie unoszenia zawiesia 3 pkt WOm ma odrobinę lżej i dlatego cześć obrotów ze spalonej (zużytej) tarczy trafia na koła napęd i jedzie (tzn próbuję )

Wypytałem właściciela Yanmara i była to tarcza sprzęgłowa

Yanmar PowerShift - wiedza problemy porady

: 03 cze 2017, 20:15
autor: carbonrim
Yanmar FX24D (z powershift'em)
Mam podobny problem. Piotr właściwie postawił juz diagnozę, ale może jeszcze się się ktoś wypowie. Może jednak w moim przypadku nie będzie konieczna naprawa sprzęgła.
- kosiara podpięta pod WOM działa
- silnik zapala i chodzi ładnie
- olej czysty czerwony czy jak kto woli różowy ATF IID jakieś 17 litrów
- filterek siatkowy za prawym kołem tylnym (ten pod trójkątną zaślepką z 3ma śrubami) czysty
- filtr przed lewym kołem tylnym (ten pod padałem sprzęgła) chyba wymieniony przez sprzedawcę, ale czekam i tak na nowy, to wymienię.

Traktor na zimno rusza i zbiera się jak na mojeoko ładnie, ale koszę tak "na zimno" dwie długości pola, rozgrzewa się i słabnie aż do całkowitego zatrzymania. Żaden bieg na żadnym zakresie nie działa. Pewnie to sprzęgło, a jak sprzęgło, to rozpoławianie traktorka i grubsza robota. Dla tych co są ciekawi, to na amerykańskim forum znalazłem wątek, który mówi dokładnie o tym samym, ale tam gość miał problem z zaworem ciśnienia. Tutaj na końcu mój post z rysunkami i tym co wymontowałem i posprawdzałem:

http://ymowners.com/phpbb/viewtopic.php ... 749#p29249

Na moje oko wszystko wyglądało dobrze, więc to zmontowałem z powrotem do kupy, ale problem nie zniknął.
Gdzieś jeszcze czytałem, że może trzeba wyregulować "wodzik" pompy oleju, ale kompletnie nie wiem gdzie takie coś w moim traktorku jest i czy w ogóle takie coś istnieje. Może ktoś się wypowie.

Yanmar PowerShift - wiedza problemy porady

: 04 cze 2017, 09:32
autor: piotrbpm
Powershift jest pancerną skrzynią która na prawdę jest nie zawodna ,są jednak rzeczy takie jak zapchane filtry czy zawory które można w łatwy sposób zdiagnozować .
W Twoim wypadku czynnikiem jest czas i można się jeszcze pokusić o spr po tym przejeździe czy nie pieni się olej w skrzyni ?
Przy zatkanym filtrze lub gdy pompa ciągnie lewe powietrze olej się napowietrza a tarcze zamiast oleju dostają pianę ...
A że piany nikt nie lubi to i skrzynia nie chce ciągnąć :)

Re: Yanmar z power shiftem - lista modeli.

: 04 cze 2017, 11:26
autor: k_sit
Pianę lubią panie a nie hydraulika . Faktycznie może być owa przyczyna . Jednak opsujesz, że zjawisko występuje na rozgrzanym oleju. Wiec zmienia się lepkość i pompa nie utrzymuje ciśnienia w układzie. Napewno są miejsca do sprawdzenia ciśnienia . Pomierz je na zimnym i rozgrzanym oleju, może okazać się wina uszczelnień sprzęgien lub zaworów a nawet samej pompy.

Re: Yanmar z power shiftem - lista modeli.

: 04 cze 2017, 11:49
autor: piotrbpm
Podaj maila to podeśle instrukcję napraw do YM276 tam na zdjęciu jest co nie co o tym wodziku (występuję obok sprzęgła )
Jest tam też o sposobach pomiaru ciśnień w skrzyni powershift

Re: Yanmar z power shiftem - lista modeli.

: 04 cze 2017, 19:48
autor: carbonrim
No to wklejam fotki miejsc dostępowych do filtrów, o których wiem. Oto one.
Obrazek
Za tą "trójkątną" zaślepką znajduje się filtr siatkowy. Aby go wyjąć i sprawdzić czystość, należy zlać cały olej. Najlepiej to zrobić odkręcając śrubę onzaczoną numerem (2) na kolejnym obrazku. Ten spust jest najniżej położony, więc zejdzie cały olej. Filtr siatkowy jak i olej w moim przypadku był całkiem czysty.
Obrazek
Filtr WIX 51203 oznaczony numerem (1). Odkręcamy go zwykłym dostępnym za 10 zł kluczem paskowym do filtów. Aby go odkręcić nie trzeba zlewać całego oleju. Wystarczy podłożyć wiadro. Wyleje się tylko tyle ile jest w filtrze i w rurce, do której filtr jest przykręcony. Filtr WIX ma budowę zamkniętą. Raczej nie da się bez jego rozcicnania sprawdzić czy jest czysty czy brudny. Należy go po prostu wymienić.

Jęśli są jeszcze jakieś filtry/miejsca, które mógłbym sprawdzić, to dajcie znać gdzie one się znajdują.
piotrbpm pisze:W Twoim wypadku czynnikiem jest czas i można się jeszcze pokusić o spr po tym przejeździe czy nie pieni się olej w skrzyni ?
Przy zatkanym filtrze lub gdy pompa ciągnie lewe powietrze olej się napowietrza a tarcze zamiast oleju dostają pianę ...
A że piany nikt nie lubi to i skrzynia nie chce ciągnąć :)
Postaram się w najbliższym czasie sprawdzić czy robi się piana.

Re: Yanmar z power shiftem - lista modeli.

: 04 cze 2017, 19:58
autor: carbonrim
k_sit pisze:Pianę lubią panie a nie hydraulika . Faktycznie może być owa przyczyna . Jednak opsujesz, że zjawisko występuje na rozgrzanym oleju. Wiec zmienia się lepkość i pompa nie utrzymuje ciśnienia w układzie. Napewno są miejsca do sprawdzenia ciśnienia . Pomierz je na zimnym i rozgrzanym oleju, może okazać się wina uszczelnień sprzęgien lub zaworów a nawet samej pompy.
Rozumiem, że powinienem zaopatrzyć się np. w taki próbnik:
http://allegro.pl/tester-cisnienia-olej ... 16036.html
czy tak?
Ale gdzie go najlepiej podpiąć w Yanmarze?

Re: Yanmar z power shiftem - lista modeli.

: 04 cze 2017, 22:43
autor: k_sit
Ten tester to jest nie do hydrauliki . Manometr w zakresie 200bar 25 MPa lub więcej. Raczej coś takiego z złączem. http://allegro.pl/zestaw-kontrolno-pomi ... 11347.html