Strona 1 z 1

Problem z tuleją ciśnieniową

: 19 maja 2017, 22:28
autor: piotrbpm
Napotkałem problem z tuleją ciśnieniową do rozdzielacza P40 czyli popularny 40 litrowy .
Przy instalacji nowego rozdzielacza 4 sekcyjnego zastosowałem oczywiście tuleję ciśnieniową do danego typu rozdzielacza .
Wszystko ładnie pięknie jednak po uruchomieniu tylny podnośnik był bardzo ospały oraz z okolic nowego rozdzielacza słychać było syczenie .
Objawy były takie ,wyjścia z rozdzielacza obsługiwane były prawidłowo tzn po wysterowaniu siłownika na max wysuw słychać było że olej idzie na przelew a silnik lekko zwalniał czyli ciśnienie było ok (czy było prawidłowe o tym w innym wątku
viewtopic.php?f=36&t=1673)
Jednak jak zaczepiłem coś na tuz i chciałem podnieść na małych obrotach podnośnik stał i słychać było tylko syczenie ,w momencie przegazowania podnośnik ożywał i unosił .
Tuleję ciśnieniową wkręciłem w blok rozdzielacza a pod nią dałem metalowo gumową uszczelkę która okazała się sprawcą słabego zawiesia 3 pkt.
Jakiś czas wstecz byłem okrutnie zniesmaczony podkładkami miedzianymi w innym projekcie więc kulturalnie zakupiłem coś niby ,,lepszego" co potem okazało się gówno warte.
Na zdjęciu mamy :
1 uszczelnienie oring tulei ciśnieniowej
2 dystans aby oring się nie przemieszczał
3 podkładka metalowo gumowa (grubość 3mm)
4 podkładka miedziana (grubość 1,5 mm)
Właśnie o grubość chodziło w tym wypadku podkładka metalowo gumowa nie nadaję się do uszczelnienia tulei którą instalujemy w rozdzielaczu .Zwykła podkładka miedziana z która się przeprosiłem :) załatwiła sprawę ,jednak zastosowanie wcześniejsze metalowo gumowego elementu poskutkowało to że zniekształciło mi uszczelnienie oryginalne które zastąpiłem na razie oringiem nowym .
Jeśli ktoś jak ja nie pomyślał i dal się nabrać na podkładkę metalowo gumową zamiast miedzianej może mieć problem z ospałym zawiesiem 3 pkt ,ponieważ przez zbyt duży dystans olej pod cieśnieniem nie trafia całkowicie dalej , tylko ucieka na złącze T czyli na zbiornik .
Obrazek
W internecie jest kilka tuleji wersji oraz uszczelnień np
Obrazek Obrazek
Pamiętam tylko że uszczelnienie do tuleji nie dali w kpl i sam musiałem dokupić uszczelnienie po między nyplem a korpusem .

Re: Problem z tuleją ciśnieniową

: 20 maja 2017, 06:50
autor: RobsonWawa
Ja montowałem tą wersję z gwintem zewnętrznym i wszystko
zagrało od razu, tyle że tuleja była kompletna tzn. z uszczelką met/gum. 1,5 mm.
Faktem jest że w firmie ktoś odwala babole, zdarzają się nie kompletne
podzespoły, zerwane gwinty, nieszczelne połączenia. Ale CCC więc czasem trzeba
coś po nich poprawić.

Re: Problem z tuleją ciśnieniową

: 20 maja 2017, 07:44
autor: piotrbpm
Najlepsza wersja to chyba ta z kanałkiem pod oring czyli fabrycznie przystosowane do połączeń korpus nypel ,także trzeba się wypytać co dostaniemy po zamówieniu .
Obrazek

Re: Problem z tuleją ciśnieniową

: 20 maja 2017, 09:55
autor: szymon28
Piotrze ja właśnie mam te objawy o których piszesz. Tuleje mam tą z gwintem wewnętrznym fot.2 ale nie dałem żadnego uszczelnienia. Przejścia z calowych na metryczne gwinty tez mam bez uszczelnień i nic się nawet nie poci. Może ta moja tuleja jest po prostu za krótka i przelewa z N do T ?

Re: Problem z tuleją ciśnieniową

: 20 maja 2017, 17:03
autor: piotrbpm
Ja jak zmieniłem uszczelkę z 3 mm na 1,5 mm czułem jak dopiero pod koniec oring ten na końcu wchodzi gdzieś ciaśniej .
Tuleje trzeba kupić pod dany model rozdzielacza bo liczy się wymiar długość itp .