Strona 1 z 1

Wymiana łożysk przednie piasty Yanmar FX335D

: 29 lis 2015, 10:57
autor: piotrbpm
Zauważyłem drobne luzy na przednich piastach i zabrałem się za wymianę łożysk .
Po odkręceniu śrub dookoła zauważyłem 3 zaślepione otwory w które można było wkręcić śruby M8 ,dzięki nim miałem możliwość wyjęcia piasty i jej obudowy (jak ściągaczem)
Obrazek Obrazek
Po zdemontowaniu całości ku mojej uciesze zauważyłem że całość uszczelniona jest dużym oringiem (przez co nie trzeba się bawić w silikon i uszczelki)
Obrazek
Do regulacji luzu między kołami stożkowymi służą podkładki ,mają 0,2mm 0,3mm i 0,5mm .
Obrazek
Po zdemontowaniu było troszkę szlamu który potem przy montażu wyczyściłem .
Obrazek
Po bliższym zapoznaniu się z budową już wiem dlaczego w przednim moście mieści się tylko zaledwie 4 l oleju przekładniowego .Jest to zrealizowane poprzez nie wielkie odległości między ściankami obudowy a kołami zębatymi .
Rozebranie nie było takie proste ,robiłem to pierwszy raz i nie chciałem niczego popsuć .Łożysko dolne zaraz obok simeringu to model 6212 i po obu stronach było krępowane dwoma blaszkami .Górne to 6013 oba miały wyczuwalny luz i po umyciu podczas kręcenia słychać było specyficzny szelest świadczącym o zużyciu .
Obrazek
Oczywiście nie było żadnego przecieku więc po wyczyszczeniu całości z niewielkiej ilości szlamu złożyłem na starym simeringu a tulejka współpracująca z nim była w świetnej kondycji .
Do uszczelnienia wałka między kołem zębatym służy simering osadzony na piaście i dochodzi on do tulejki która uszczelnia simering (troszkę rzeczy pokaże na filmiku )
Obrazek Obrazek Obrazek
Bardzo podoba mi się rozwiązanie ochrony uszczelnienia piasty, obudowa osłania całość swoim kołnierzem(piasta jest schowana cofnięta do wewnątrz ) .
Obrazek
Po wymianie łożysk luz na kołach zmniejszył dość znacznie :)