marekspectra pisze:Skoro jazda po twardym z zblokowanym napedem 4x4 jest tak niebezpieczna dla traktorka to czemu nie mamy kontrolek na desce rozdzielczej ! tak jak np w terenówkach? Nie spotkałem sie jak dostąd w żadnym traktorku z takową. Choć mając pewną wprawę od razu da sie rozpoznać że wjechałeś na asfalt z włączonym napędem ... ciut inny odgłos parcy, delikatnie inne wibracje :)
To proste: samochody są dla każdego, więc i dla przysłowiowej baby*, co to wie tylko, gdzie się wlewa paliwo. Traktory zaś są uniwersalnymi narzędziami, którymi z założenia posługiwać się ma świadomy technicznie użytkownik będący właściwie wysoko kwalifikowanym operatorem.
*baba to stan umysłu a nie płci ;)
marekspectra pisze:
Tak czy siak zawsze wyjączajcie 4x4 na twardym, lub uzywajcie w wyjatkowych wypadkach np. zjazd z załadowaną przyczepą bez hamulca.
No i tego się trzymajmy: zasadniczo jeździć trzeba na tylnym napędzie a przód dołączamy dopiero wówczas, gdy braknie przyczepności tyłu.
To trochę tak, jak z blokadą tylnego mostu - używamy tego dopiero wówczas, gdy naprawdę potrzebujemy :)