Strona 2 z 3

Re: Tylna oś na "prętach" a wytrzymałość przy pracach

: 20 lut 2016, 19:06
autor: hazi_k
Mój Yanmar jest na zwolnicach i stoi na tyle wysoko że nie ma problemu z przejazdami aby coś mogło zahaczyć od spodu. Nie wiem jak z regulacją wysokości za pomocą zwolnic - musiał by się wypowiedzieć ktoś bardziej biegły w tym temacie.

Re: Tylna oś na "prętach" a wytrzymałość przy pracach

: 20 lut 2016, 19:34
autor: k_sit
Przy zwolnicach jest możliwość regulacji skokowej o rozstaw otworów . Można płodności i opuszczać a także zmieniać odległość między osiami .

Re: Tylna oś na "prętach" a wytrzymałość przy pracach

: 20 lut 2016, 20:31
autor: mrks_s
Dzięki za informacje, .. poszukuje traktorka do ~750- 800kg ale z drugiej strony stosunkowo mocnego 17KM powyżej,
widziałem już kilka model z rozwiązaniami bez zwolnic przy kołach i wnioskuje że generalnie
nie ma to znaczenia czy jednak warto na to zwrócić uwagę ...?

Re: Tylna oś na "prętach" a wytrzymałość przy pracach

: 20 lut 2016, 20:40
autor: piotrbpm
Możliwość regulowania wysokością zaobserwowałem tylko w jednym typie Yanmara 888 kwadrat .W żadnym innym nie widziałem przykałd taki Np F215 ma zwolnice ale absolutnie nie ma możliwości regulacji wysokości na zwolnicach .

Re: Tylna oś na "prętach" a wytrzymałość przy pracach

: 20 lut 2016, 21:05
autor: RobFra
Można odkręcić całą zwolnicę z osią od korpusu i tam obrócić o rozstaw śrub. Tylko to będzie kilkadziesiąt stopni. Można dorobić otwory pod zmianę kąta zwolnicy tylko będzie kłopot z uszczelnieniem.

Re: Tylna oś na "prętach" a wytrzymałość przy pracach

: 20 lut 2016, 21:21
autor: mrks_s
z pewnością praktyka to i tak zweryfikuje, ale jaki prześwit można uznać za rozsądny i wystarczający..?
np. w nowych Kubotach prześwit wydaje się minimalny 270mm (B1820) do upraw w ogrodzie może być mało...
Marko

Re: Tylna oś na "prętach" a wytrzymałość przy pracach

: 20 lut 2016, 22:14
autor: jfry
Yanmar ma wersję ze zmienną wysokością np. taki: http://olx.pl/oferta/mini-traktorek-yan ... 8cb307e45d

Re: Tylna oś na "prętach" a wytrzymałość przy pracach

: 20 lut 2016, 23:06
autor: toku74
Ku źwa. Wywaliło mi posta z całym elaboratem na temat bezsensowności tego pytania. A tam............du.a. Streszczę
do tego: pamiętacie Białoruśki i pytanie za dzieciaka: jak to możliweże taka kopara na takich cienkich ośkach jedzie... Gimbaza nie skuma, ale uważam temat za mało .... interesujący i bez sensu. Skoro zrobili , to tak ma być i tyle. działa, nie psuje się i z tym akurat problemów żadnych nie spotkałem to po co ciągnąć temat.
Inna sprawa to prześwit, ale to nie chodzi o grubość "prętów".

Re: Tylna oś na "prętach" a wytrzymałość przy pracach

: 21 lut 2016, 08:08
autor: RobFra
toku74 pisze:Ku źwa. Wywaliło mi posta z całym elaboratem na temat bezsensowności tego pytania. A tam............du.a. Streszczę
do tego: pamiętacie Białoruśki i pytanie za dzieciaka: jak to możliweże taka kopara na takich cienkich ośkach jedzie... Gimbaza nie skuma, ale uważam temat za mało .... interesujący i bez sensu. Skoro zrobili , to tak ma być i tyle. działa, nie psuje się i z tym akurat problemów żadnych nie spotkałem to po co ciągnąć temat.
Inna sprawa to prześwit, ale to nie chodzi o grubość "prętów".
Może dla Ciebie pytanie jest mało interesujące. Poczytałbym ten elaborat :o
Białoruśki "jeździły" na cienkich ośkach. Nie miały udarowych obciążeń. Japończyk zaprojektował traktorki na pole ryżowe czyli jak Białoruśki. A ja mam inne pole i inne warunki i dmucham na zimne. Wytrzymałość osi na pewno będzie OK, ale wytrzymałość korpusu już niekoniecznie.

O prześwicie czy zwolnicach proponuję założyć (wyciąć na?) osobny temat co kogo interesuje bo będzie łatwiej znaleźć.

Re: Tylna oś na "prętach" a wytrzymałość przy pracach

: 21 lut 2016, 08:55
autor: piotrbpm
RobFra pisze:Można odkręcić całą zwolnicę z osią od korpusu i tam obrócić o rozstaw śrub. Tylko to będzie kilkadziesiąt stopni. Można dorobić otwory pod zmianę kąta zwolnicy tylko będzie kłopot z uszczelnieniem.
Jest znikoma ilość modeli żeby taki proceder przeprowadzić ,co z tego że masz zwolnice jak przy wejściu do korpusu masz jajko a nie okrąg i nie da się obrócić o kąt .