Post
autor: piotrbpm » 26 sty 2014, 10:52
Hmm dość trudno to zrobić ,ja np zastosowałem przełącznik zintegrowany od massey ferguson taki grzybkowy.
Światła pozycyjne przednie i tylne powinny się palić cały czas po załączeniu świateł i krótkich i długich .Kiedyś robiłem instalację dla YM2000B i tam zrobiłem tak że pozycją przednie i tylne paliły się zawsze po przekręceniu kluczyka w pozycji zapłon ( i tak trzeba jeździć cały czas na światłach )oczywiście to rozwiązanie kompromisowe .Ja zrobiłem sobie tak wywaliłem stare gniazda bezpieczników które miały tylko 4 bezpieczniki i dałem 8.Oczywiście zakładałem oświetlenie ,,dołożone " ledowe wiec nie musiałem kombinować ze zmianą stacyjki itp .
Jeśli nie macie ledów można to zrobić tak że :
Przewód plusowy leci nam do stacyjki i to ona zarządza energią ,są tam dwa zaciski wejście i wyjście dla sporego prądu (ale bez przesady )
jeśli dokładamy dużo obciążenia to musimy dać przekaźnik bo sama stacyjka nie da rady przenieść dużego prądu bez przegrzania itp .Czyli cewka przekaźnika będzie zasilana poprzez stacyjkę z tego grubego przewodu a styki zwierne prosto z akumulatora i dalej na wejście dla bezpieczników .
https://www.youtube.com/user/piotrbpm/videos
B7001D,YM2000,YM2210,YM2000B,B8200D,B1550D,YM2310D,YM2420D,D238F,
YM2210D,B1702D,L3200F,B1902D,FX335D,F215D,GL32D,L4150D,FX24D,B2150HD,TA527F,TA530F