Post
autor: zbYszek » 10 mar 2017, 21:09
Dużo zależy od konstrukcji blokady. Generalnie jest to rodzaj sprzęgła kłowego.
Z moich doświadczeń wynika, że skuteczne załączenie blokady _wymaga_ załączonego biegu.
Ale. Nie wolno robić tego pod obciążeniem, czy też przy wysokich biegach/obrotach silnika.
Praktycznie wygląda to tak: Jadę sobie, jadę. No i nagle przestaję jechać. Rzucam wtedy okiem na tylne koła i widzę, że jedno z nich stoi w miejscu. Oczywiście pierwszy odruch jest, żeby wcisnąć sprzęgło (odłączyć napęd od kół) i wcisnąć blokadę. Zwykle okazuje się, że pedał nie daje się wcisnąć. No bo kły nie trafiają na siebie. Więc wrzucam niski bieg, pozwalam ślizgać się kołu i wtedy wywieram nacisk na pedał blokady. Przy wzajemnym (acz powolnym) ruchu kół względem siebie dochodzi do momentu, w którym blokada "zaskakuje". Wtedy dopiero mogę dodać gazu albo przełączyć na wyższy (szybszy) bieg.
No ale ja mam kraktorek starszy o 2 generacje od Robsonowego. :)