Yanmar YM336D

PrunusSubcordata
Posty: 19
Rejestracja: 09 sty 2016, 11:43

Yanmar YM336D

Post autor: PrunusSubcordata » 23 mar 2016, 18:29

Yanmar YM336D

SILNIK
typ: 3T84A-N
pojemność: 1.5 l
moc: 33 KM
liczba cylindrów: 3

SKRZYNIA BIEGÓW:
przekładnia podłogowa: 3 biegi, plus 1 pełzający
przekładnia Powershift: 3 do przodu + 1 wsteczny

ROZMIARY:
dlugość: 310 cm
szerokość: 147 cm
wysokość do komina: 196 cm
rozstaw osi: 195 cm
masa traktora gotowego do jazdy (z operatorem): 1542 kg
opony tył: 12.4 x 28
opony przód: 8 x 16

PŁYNY:
olej silnikowy: 6.4 l (weszło 6 l)
olej przekładniowy: 22 l (weszło 21 l)
olej w mechanizmie przedniej osi (tylko 4WD): 8 l (weszło 4.7 l)
plyn chłodzący: 6 l
zbiornik paliwa: 32 l

OSIĄGI:
predkość maksymalna przód: 20.4 km/h
predkość maksymalna wsteczny: 15.2 km/h
predkość WOM: 540/1000 obr/min
udźwig podnośnika tylnego: 960 kg



W poniedziałek wreszcie zabrałem się za traktor.
Wymieniliśmy:

1. Pasek klinowy.
W tym miejscu trochę zawiódł mnie mój Yanmar, bo żeby wymienić pasek trzeba odczepić wąż płynu chłodzącego, co wiąże się z utratą jego większej części. Mogli poprowadzić wąż pod paskiem zamiast przez środek obrysu, który on opisuje.
Płyn zebraliśmy do miski i ponownie go użyliśmy.

2. Filtr paliwa, który był dość brudny.

3. Olej silnikowy.
Okazało się, że olej był dość spracowany. Filtr, który kupiłem na ebayu nie pasował i na szczęście udało nam się zakupić zamiennik w sklepie CarQuest.
Weszło o pół litra mniej niż miało teoretycznie wejść.

4. Olej skrzyni biegów.
Na początku nie mogliśmy znaleść korka zlewowego i odkręciliśmy jakieś śruby na dodatkową hydraulikę. Stary olej miał jasnobeżowy kolor jak mleko skondensowane. Wymieniliśmy też filtr oleju. Weszło 21 l oleju.
Filtra siatkowego nie znalazłem, więc chyba ten model go nie posiada.

5. Olej przedniego mechanizmu różnicowego.
Był dość czyty. Weszło go mniej niż ilość, którą mi podał pracownik z Hoye Tractors. Zamiast 8 litrów weszło 4.7 litra.

6. Dokręciliśmy śrubę przy przegubie gumowo metalowym drążka układu kierowniczego, co wyeliminowało jego luz.

7. Wkręciliśmy brakującą śrubę w przednim lewym kole.

Żarówek kierunkowskazów nie trzeba było wymieniać, bo obydwie działały.
Filtr powietrza był nowy i całkowicie czysty.

Okazało się, że traktor stojąc przez miesiąc i czekając na nas, stracił całkowicie powietrze w lewej tylnej oponie. Mimo to wciąż chcę je potrzymać przez minimum dwa sezony.
Wczoraj kupiłem na ebayu elektryczną pompkę do opon, a ponieważ nie akcpetuję chińszczyzny, to zajęło mi trochę czasu, żeby znaleść używany model zrobiony nie na wschodzie.

Kupiłem też smarownicę. Problem był ten sam - teoretycznie porządne i dobrze recenzowane modele amerykańskie (np. Alemite albo Lincoln) były chińskie. Kupiłem Facom zrobiony w Niemczech.

Za tydzień, prawdopodobnie we wtorek, podjadę napompować oponę i przesmarować wszystkie punkty smarownicze. Nasmaruję też elementy TUZa.
Po tym traktor będzie gotowy do wysyłki.

Traktor po miesiącu bezczynności zapalił od razu.

Dorobiłem też kluczyk, co okazało się pewnym wyzwaniem. Najpierw sprawdziłem w Auto Zone, ale tam mieli tylko bardzo mały zestaw surówek, w Ace Hardware mieli surówek dużo więcej, ale też nie wystarczająco. W końcu dorobiłem w jakimś specjalistycznym punkcie ślusarskim, który miał surówek setki.


Zdjęcia z serwisowania wrzuzcę wkrótce.

Awatar użytkownika
piotrbpm
Posty: 1965
Rejestracja: 03 lut 2013, 12:02
Lokalizacja: Nałęczów

Re: Yanmar YM336D

Post autor: piotrbpm » 23 mar 2016, 18:50

Nie przejmuj się żeby wymienić pasek od pompy wody i alternatora zawsze trzeba babrać się w płynie chłodniczym:) .Jeszcze się nie spotkałem z aby jakoś było inaczej (może kubota z tym śmiesznym przedłużeniem wałka wentylatora ma inaczej ) w YM2210 trzeba odchylić nawet chłodnicę .
Przedni most :
Zrobił byś fotki korka spustowego lub korków bo może jest on jakoś podzielony że tak mało Ci weszło (może po prostu nie zleciało do końca )
Skrzynia biegów:
Filtr siatkowy musi być możliwe że jest On jakoś zespolony z króćcem ssawnym od pompy (porób fotki to rzucę okiem )

Ładnie gada ten motorek :) w tym modelu .
https://www.youtube.com/user/piotrbpm/videos
B7001D,YM2000,YM2210,YM2000B,B8200D,B1550D,YM2310D,YM2420D,D238F,
YM2210D,B1702D,L3200F,B1902D,FX335D,F215D,GL32D,L4150D,FX24D,B2150HD,TA527F,TA530F

zbYszek
Posty: 441
Rejestracja: 29 lip 2014, 12:27
Lokalizacja: gmina Kluki :)

Re: Yanmar YM336D

Post autor: zbYszek » 23 mar 2016, 19:59

Helou!
PrunusSubcordata pisze:Yanmar YM336D
[...]Wymieniliśmy:
1. Pasek klinowy.
W tym miejscu trochę zawiódł mnie mój Yanmar, bo żeby wymienić pasek trzeba odczepić wąż płynu chłodzącego, co wiąże się z utratą jego większej części. Mogli poprowadzić wąż pod paskiem zamiast przez środek obrysu, który on opisuje.
To dziwne trochę jest i - gdyby działo się to w Polszcze - podejrzewałbym radosną tfurczość serwisanta. Ale skoro Piotr pisze, że w Yanmarach tak jest, to widocznie małe żółte ludziki doświadczalnie stwierdzili, iż trwałość paska klinowego jest na tyle duża, że można się od święta pobawić ze spuszczaniem płynu.
PrunusSubcordata pisze: 4. Olej skrzyni biegów.
Stary olej miał jasnobeżowy kolor jak mleko skondensowane. Wymieniliśmy też filtr oleju. Weszło 21 l oleju.
IMO stał długo pod chmurką i złapał wilgoć - z opisu wynika, że zrobiła ci się emulsja...
PrunusSubcordata pisze: Okazało się, że traktor stojąc przez miesiąc i czekając na nas, stracił całkowicie powietrze w lewej tylnej oponie. Mimo to wciąż chcę je potrzymać przez minimum dwa sezony.[...]
Za tydzień, prawdopodobnie we wtorek, podjadę napompować oponę
A tu bym polecał zakup i użycie "łatki w spreju" czyli sprej do naprawy opon bezdętkowych. Tania sprawa, a na takie nijakie nieszczelności może pomóc. :)
--
pozdrrrawiam!
zbYszek http://www.zbychewka.pl

PrunusSubcordata
Posty: 19
Rejestracja: 09 sty 2016, 11:43

Re: Yanmar YM336D

Post autor: PrunusSubcordata » 24 mar 2016, 23:33

Dodatkowe zdjęcia zrobię we wtorek, więc może ten filtr siatkowy się odnajdzie. Zrobię też zdjęcia spustu oleju w przednim mechaniźmie różnicowym.
Dziękuję za poradę dotyczącą "łatki" w sprayu. Tak też uczynię. Na wszelki wypadek porozglądałem się za oponami. Najtańsze są oczywiście chińskie i rozmiar 12.4x28 można już kupić za 220$, potem są indyjskie za ok 300$ a od 400$ wzwyż można mieć Dunlopy lub Firestone.

Zdjęcia z serwisowania:

Obrazek
Płyn chłodnicy ścieka do kuwety po odpięciu węża.

Obrazek
Olej hydrauliczny powoli skapuje zanim znaleźliśmy zawór spustowy.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Cztery zdjęcia silnika.

Obrazek
Nie wiem jak jest polska nazwa funkcji "draft control".

Obrazek
Dźwignia blokady mechanizmu różnicowego.

Obrazek
Obrotomierz i licznik motogodzin.

Obrazek
Instrukcja startu silnika.

Obrazek
TUZ. Nasmaruję go we wtorek.

Obrazek
Tabliczka znamionowa traktora.

Obrazek
Tabliczka znamionowa silnika.

Obrazek
Kluczyk oryginalny z logo John Deere i dorobiony.

Awatar użytkownika
piotrbpm
Posty: 1965
Rejestracja: 03 lut 2013, 12:02
Lokalizacja: Nałęczów

Re: Yanmar YM336D

Post autor: piotrbpm » 25 mar 2016, 15:57

Zamiast robić powódź na ramie można odkręcić śrubę i kulturalnie wypuścić płyn chłodzący :P
Obrazek
Bardzo podoba mi się silnik bo to rozszerzona wersja silnika 2t90 z modelu YM2210 ,zamiast 2 cylindrów dodali 1 .
Silnik z epoki pancernych motorów :)
https://www.youtube.com/user/piotrbpm/videos
B7001D,YM2000,YM2210,YM2000B,B8200D,B1550D,YM2310D,YM2420D,D238F,
YM2210D,B1702D,L3200F,B1902D,FX335D,F215D,GL32D,L4150D,FX24D,B2150HD,TA527F,TA530F

ODPOWIEDZ