Zdjęcia są (ładny lakier:p)
Moim skromnym zdaniem wina leży w dzielniku strumienia tu gdzie masz tą wajchę do przerzucania na zewnętrzny rozdzielacz .
W takim dzielniku jest zaworek i sprężynka ,całość pracuję tak że nie wielki strumień oleju trafia do serwa pod kierownicę i tam wykonuje prace wspomagania lub nie (zależy czy kręcimy kierownica czy nie ) potem od serwa wraca do skrzyni .Dzielnik przydziela olej do tylnego podnośnika w większym litrażu płynie na tylny tuz i spływa do skrzyni ,o ile nie zadziałamy podnośnikiem .
Jeśli skręcisz kołami w dzielniku następuję podwyższenie ciśnienia i zaworek ze sprężynką przymyka dopływ oleju do wspomagania i cały olej trafia na tylny tuz dlatego od razu podnośnik reaguję .Coś musi blokować zaworek że podczas normalnej pracy układu oleju więcej pobiera wspomaganie .Co do tej regulacji przy kierownicy ,próbowałeś kręcić ?
Oczywiście to moja hipoteza może być całkiem inaczej ale warto rozebrać ten dzielnik i sprawdzić co ma w środku .
W firmie w której pracuję naprawiam wózki Linde seria 335 i 386 itp ,każdy z nich ma jedną pompę hydrauliczną ponad 60l .Układ kierowniczy zasilany jest z tej samej pompy co główna hydraulika a sposób przydzielania oleju na wspomaganie jest dość prosty im więcej oleju powróci z orbitrola tym więcej dzielnik przydzieli oleju na wspomaganie .Można też zarówno podnosić ciężar i skręcać wtedy układ skręcający ma przydzielony stały przydział na olej poprzez po prostu mniejsze otworki na nyplach .
Mam katalog części do niego i sprawy się mają tak ,jest rys serwa i rys tego dzielnika w dwóch wersjach ze wspomaganiem i bez wspomagania jak mniemam

https://www.youtube.com/user/piotrbpm/videos
B7001D,YM2000,YM2210,YM2000B,B8200D,B1550D,YM2310D,YM2420D,D238F,
YM2210D,B1702D,L3200F,B1902D,FX335D,F215D,GL32D,L4150D,FX24D,B2150HD,TA527F,TA530F